مددجویان زندان لاهیجان از برکت قرآن بهره‌مند می شوند
کد خبر: 3790964
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

مددجویان زندان لاهیجان از برکت قرآن بهره‌مند می شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل زندان‌های گیلان در آیین افتتاح بند قرآنی زندان لاهیجان، گفت: انوار قدسی تلاوت آیات مقدس قرآن در جمع مددجویان به روح آنان جلا و به قلوبشان پاکی می‌دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدحمید حسینی، مدیرکل زندان های استان گیلان امروز، 28 بهمن ماه در آیین افتتاح بند قرآنی زندان لاهیجان، با بیان لزوم توجه و شرکت بیش از پیش مددجویان در برنامه های قرآنی پیش بینی شده این مرکز اصلاحی و تربیتی، اظهار کرد: تلاوت قرآن توسط مددجویان در داخل بند سبب آرامش دل و روان آنان می شود.

وی یکی دیگر از برکات بندهای قرآنی در زندان ها را آموزش و حفظ آیات کلام الله توسط مددجویان دانست و عنوان کرد: حفظ قرآن کریم به جز برکات اخروی دارای برکات دنیوی از جمله هدایت انسان، آرامش روحی، فهم بهتر قرآن و تقویت حافظه نیز می باشد که نصیب حافظان قرآن خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه با گسترش چنین اقدامات فرهنگی و دینی گام های بلندی در جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی در زندان ها برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: انوار قدسی تلاوت آیات مقدس قرآن در جمع مددجویان به روح آنان جلا و به قلوبشان پاکی می دهد.

مدیرکل زندان های گیلان تکلیف قانونی و شرعی این نهاد را اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی دانست و اضافه کرد: قرآن کریم کرامت انسانی را به عالی ترین و زیباترین شکل بیان داشته و لذا سعی ما همواره حفظ کرامت انسان هاست.

انتهای پیام

captcha